Walmart experimenteert met AR

Walmart start met de uitrol van de augmented reality-pilot ‘Choose My Model’, waarmee gebruikers van de app virtueel kleding kunnen passen.

Appgebruikers kunnen een model kiezen dat het beste bij het eigen lichaamstype en de huidskleur past. Dit om te zien hoe het mode-item bij henzelf staat. Vervolgens kan men de gefabriceerde foto met het nieuwe product weer delen met anderen voor een second opinion. Volgens de Amerikaanse keten, die zich naar eigen zeggen heeft ontwikkeld tot een bestemming voor mode, bevordert de deel-optie een ‘social shopping experience’.  

Zowel het aantal beschikbare virtuele modellen als het aantal merken wordt de komende weken uitgebreid. Op dit moment zijn items van huismerken zoals Sofia Jeans by Sofia Vergara beschikbaar, later moeten merken als Levi’s volgen. Volgens Walmart wordt het binnenkort ook mogelijk voor shoppers om foto’s van zichzelf te uploaden en eventuele nieuwe kleding hierop te passen. 

Walmart nam vorig jaar AR-softwareproducent Zeekit over. Het nieuwe ‘Choose My Model’-programma maakt gebruik van realtime beeldverwerking om zo een virtuele paskamer te creëren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!