Beter Bed opent in juni de eerste winkel van zijn nieuwe stadsconcept. De primeur is voor winkelcentrum Mall of the Netherlands in Leidschendam.
De kleine Beter Bed-winkel telt zo’n tweehonderd vierkante meter. Met hetzelfde concept wil de beddenketen uitbreiden naar hoofdwinkelstraten in binnensteden. Hoeveel het er in totaal worden hangt af van het succes in Leidschendam, zegt ceo John Kruijssen. “Daar hebben we verschillende scenario’s voor liggen, variërend van enkele tot tientallen.”
Beter Bed gaat de komende jaren naar een situatie waarin het meer winkels heeft, maar minder vierkante meters. Dankzij digitale tools is het volgens Kruijssen lang niet altijd nodig om zoveel fysieke ruimte te hebben. “Een autobedrijf heeft ook niet twaalf kleuren van dezelfde auto staan, die kies je vanaf het scherm.” Die kant gaat het volgens hem ook op in de beddenwereld, die nu achterloopt. “Als je zes kleuren hebt, dan staan ze in de meeste winkels ook zes keer. Dat slaat natuurlijk nergens op.”
Op meubelboulevards zullen op termijn juist minder winkels zijn, verwacht Kruijssen. Verder wil Beter Bed uitbreiden met zijn Slaap Experience-concept, waarvan recentelijk in Groningen de eerste opende. Uiteindelijk wil de retailer maximaal vier van dit soort experience stores op plekken die een regiofunctie vervullen.
Reacties 0