Albert Heijn en Tony’s Chocolonely verlengen inkoopsamenwerking

Albert Heijn en Tony’s Chocolonely zetten hun zogenoemde open chain-samenwerking nog zeker vijf jaar voort. Daarbij koopt de supermarkten zijn Delicata-chocolade in volgens de slaafvrije principes van Tony’s.

Bedrijven die zich bij Tony’s open chain aansluiten kopen in volgens vijf samenwerkingsprincipes van het merk. Daaronder vallen onder meer traceerbare cacaobonen en hogere prijzen voor de boeren. Albert Heijns Delicata heeft op deze manier 2,7 miljoen kilo bonen ingekocht in 2021, bijna een verdubbeling in twee jaar tijd.

Albert Heijn was in 2019 de eerste partij die op deze manier met Tony’s Chocolonely samenwerkte. Inmiddels doen ook Aldi en de Duitse chocolademerken Jokolade en Vly mee.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!