Het Belgische e-bikemerk Cowboy heeft een slecht jaar achter de rug. Voor het eerst viel het verlies hoger uit dan de omzet, meldt zakenkrant De Tijd.
De omzet bleef ongeveer gelijk op 16,1 miljoen euro. Het operationele verlies verdubbelde naar ruim twintig miljoen euro en het nettoverlies was met 23,4 miljoen euro even hoog als het totale verlies dat Cowboy in zijn vijfjarig bestaan leed.
De concurrent van het Nederlandse VanMoof wijt de slechte resultaten aan onderdelentekorten en logistieke problemen. Investeerders zien het wel in het bedrijf zitten. Zo werd in januari ruim 71 miljoen euro opgehaald en nieuwe crowdfunding levert zeker drie miljoen euro op.
De jaarcijfers, die nog moeten worden goedgekeurd, staan vermeld in de crowdfundingdocumenten. Daaruit blijkt volgens De Tijd ook dat Cowboy dit jaar bijna 24 duizend fietsbestellingen verwacht. Tegen 2024 moeten dat er ongeveer 75 duizend per jaar zijn.
Reacties 0