Albert Heijn maakt start met verpakkingsvrije boodschappen

Albert Heijn maakt start met verpakkingsvrije boodschappen

Albert Heijn introduceert een duurzamere manier van boodschappen doen: AH Verpakkingsvrij. Klanten vullen herbruikbare (eigen) potten of zakken met in totaal zeventig producten als pasta, thee en noten.

Het concept bestaat uit zes meter verpakkingsvrij assortiment in dispensers. Van daaruit kunnen klanten een eigen herbruikbare verpakking vullen of ter plekke een herbruikbare pot of zak kopen. Ze wegen eerst de verpakking zonder product, vullen die vervolgens en printen dan een etiket waamee ze afrekenen bij de kassa. Voor AH Verpakkingsvrij werkt de keten samen met SUPZero. 

Het Rotterdamse filiaal van Albert Heijn XL heeft de primeur, op korte termijn gevolgd door vestigingen in Amsterdam en Leidschendam. Komend jaar moet verpakkingsvrij winkelen mogelijk worden in nog eens vijftig supermarkten.
 
Met het concept wil Albert Heijn forse stappen maken in de ambitie om in 2025 twintig miljoen kilo minder verpakkingsmateriaal te gebruiken. Ceo Marit van Egmond over het Pieter Pot-achtige initiatief: “Het mooie van dit concept is dat klanten producten gewoon in een eigen, herbruikbare verpakking kunnen meenemen en dat keer op keer. Ook kun je precies de hoeveelheid pakken die je nodig hebt."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!