Moederbedrijf EasyToys verdubbelt omzet

Erotiekconcern EQOM heeft een goed jaar achter de rug. Het moederbedrijf van webshop EasyToys zag de omzet verdubbelen naar 212 miljoen euro.

De groep profiteerde onder meer van diverse overnames. Zo kocht EQOM de Nederlandse keten Christine le Duc en de Noorse marktleider Kondomeriet. EasyToys was op de Nederlandse consumentenmarkt het succesvolste merk van de groep. De omzet steeg met 56 procent. Beate Uhse en Pabo groeiden samen 34 procent. Het aantal actieve klanten steeg van ruim een miljoen naar bijna 1,4 miljoen.

EQOM kende door de coronapandemie ook tegenslag. Zo moest de fabriek in China tijdelijk dicht en waren er logistieke problemen door onder meer een tekort aan containers en een stremming in het Suezkanaal. Door nieuwe lockdowns in China verwacht topman Eric Idema (foto) ook de komende twee maanden nog verstoringen. Desondanks voorspelt hij dat het bedrijf door zal groeien. Het doel voor 2025 is een omzet van een half miljard euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!