In Selfie beantwoorden retailers vragen die een beeld geven van de persoon achter de onderneming. Dit keer:

Marjan Haselhoff (52)
Oprichter Tomo
Ook: Gezinsvrouw, zingt in een koor en leest graag


Tomo moet de eerste circulaire warenhuisketen van Nederland worden. Hoe kwam je op het idee hiervoor?
“Ik wilde altijd al iets met fashion doen en tevens bijdragen aan een betere wereld. ‘Wat dan?’, was de beginvraag. Als zelfzoekende naar duurzame fashion- en lifestyleproducten zag ik hoe versnipperd die markt eigenlijk is. Toen viel het kwartje en dacht ik op een dag: er moet een grote plek komen met al die mooie duurzame producten bij elkaar. Dat is, naar mijn idee, een gat in de markt.”


Hoe zit duurzaamheid verweven in jouw leven?
“Ik koop zoveel mogelijk biologisch en ik eet weinig vlees. Op het gebied van producten probeer ik te zoeken naar duurzame varianten. Ook zijn we bezig met zonnepanelen en krijgen wij een elektrische auto. Maar het is natuurlijk ontzettend lastig om als individu een bijdrage te leveren. Je hebt maar beperkte tijd en energie en daarom vind ik dat je veel meer impact kunt maken in het bedrijfsleven. Als je de tijd en...