Bewonderend en – eerlijk is eerlijk – een tikje afgunstig kijken andere merken naar Rumag. Het edgy lifestylemerk domineert de timeline van die ongrijpbare consumentengroepen:  millennials en gen z'ers. Maar dan dondert de boel in elkaar. Medeoprichter Danny Membre legt uit hoe je een merk weer opbouwt als de rookwolken zijn opgetrokken.


De karakteristieke quotes vol zwarte humor (met. punten.ertussen.) maken Rumag in no-time tot één van de populairste merken van Nederland. Waar veel retailers strijden om een greintje aandacht bindt het brutale lifestylemerk schijnbaar moeiteloos millennials en gen Z’ers met zijn eigenzinnige teksten en stijl. Er zijn talloze video’s en lucratieve merchandise. Marketingexperts roemen de aanpak van het lovebrand, andere merken staan in de rij voor een samenwerking om zo mee te liften op Rumags bereik. En dan stort het sprookje in.


29 maart 2020: het keerpunt in het geschiedenisboek van Rumag. Op de bewuste zondagavond blijven de berichten binnenstromen op de telefoon van medeoprichter Danny Membre. Hij is aan het gamen met zijn broer en...