'Intratuin wordt niet zo strak aangestuurd als een modeketen'

Intratuin-directeur Peter Paul Kleinbussink heeft met 54 aangesloten winkels te maken met een grote hoeveelheid meningen. “Als coöperatie moet je met alle meningen rekening houden. Ik probeer de neuzen dezelfde kant op te krijgen.” Dat vertelt hij in het aprilnummer van RetailTrends.

In het interview licht hij toe hoe hij na zijn diensttijd begon bij Covatuin (waar Intratuin onder viel), en zijn hart voor de eerste keer verloor aan de branche. “De tuinbranche sprak me als winkelierszoon erg aan omdat er veel zelfstandig ondernemers in actief zijn die al hun creativiteit en bezieling in hun concept steken. Ik leerde hier veel ‘in de diepte’.” 

In 2015 kwam hij opnieuw terecht bij Intratuin, ditmaal als directeur. Een lastige periode, met een economische crisis die net voorbij was en waar de tuinbranche gehavend uit was gekomen. “Er waren daarnaast wat mensen vanuit Albert Heijn in de organisatie gekomen die van de coöperatie een strakke, gestuurde lijnorganisatie wilden maken." Aan hem de uitdaging om het doel van de organisatie voor ogen te houden. "Een formule als Intratuin wordt niet zo strak aangestuurd als bijvoorbeeld een modeketen waar termen als omzet per vierkante meter cruciaal zijn."

Lees hier het interview met Peter Paul Kleinbussink. Geen member? Kijk dan hier voor de mogelijkheden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!