Mango zet volgende stap in NFT’s

Mango lanceert vijf nieuwe NFT’s ter ere van de nieuwe flagshipstore in in New York. In deze winkel combineert de fashionketen de fysieke, digitale en virtuele wereld.

De vijf NFT’s zijn geïnspireerd op mediterrane culturen, en zijn gecreëerd vanuit bestaande kledingstukken die op dit moment in Mango-winkels te vinden zijn. De lancering van de tokens valt samen met de opening van een nieuwe flagshipstore in New York. Mango doopt deze winkel gedurende elf dagen om tot een driedimensionaal museum: fysieke en virtuele kunstwerken worden getoond in de flagshipstore en in een ruimte in het metaverse.

Mango is naar eigen zeggen het eerste retailmerk dat de fysieke, digitale en virtuele wereld samensmelt.  “Mango komt door deze nieuwe projecten in contact met nieuwe doelgroepen, zodat we kunnen begrijpen hoe jongere consumenten in deze omgevingen met elkaar omgaan”, aldus Jordi Álex, technologiedirecteur van de modeketen.

Afgelopen maart begon Mango in het metaverse. Daar rolden in de eerste instantie drie NFT’s uit ter ere van de Metaverse Fashion Week. De nieuwe winkel in New York moet Mango’s startpunt zijn voor expansie in de Verenigde Staten. De volgende stap van de retailer in Amerika is het openen van vijf winkels in Florida. 

Reacties 2


Jan Janssen 12 mei, 10:40

Ben ik de enige die na het lezen van bovenstaande denkt: je wordt oud? 🤣


Isere L'Hoest 12 mei, 14:14

Jan, ik snap je volledig en bijblijven is niet altijd makkelijk... Wil je meer weten over NFT's dan zie ik online dit soort filmpjes: https://allesovercrypto.nl/blog/maak-nft-complete-uitleg-beginners-0

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!