Flink wil hubs aantrekkelijker maken

Flink wil zijn hubs aantrekkelijker maken. De flitsbezorger is daarom in Amsterdam een ontwerpwedstrijd begonnen.

Het gaat om de vestiging aan het Limburg Stirumplein in de hoofdstad. Omwonenden en kunstenaars wordt gevraagd een ontwerp te bedenken voor de voorgevel van deze hub, in de volksmond een darkstore.

Een jury, met daarin onder anderen rapper Dio en illustrator Sioejeng Tsao, kiest de winnaar. Die krijgt vijfduizend euro en de ramen van de Flink-hub als canvas. Als de wedstrijd een succes is, wordt die naar meer steden uitgerold. Flink heeft in totaal ruim zestig hubs in 39 gemeenten. Een deel ervan is nog bestickerd, meldt een woordvoerster. Per gemeente wordt bekeken hoe de hubs aantrekkelijker kunnen worden gemaakt.

Samen met concurrenten Gorillas, Getir en Zapp kwam Flink deze week met een gedragscode. Een belangrijk uitgangspunt is dat de buurt meer betrokken wordt bij de activiteiten. Donderdag opende Getir in Rotterdam zijn eerste art store, met kunstwerken in de etalage. Lees hier meer over hoe Getir een 'goede buur' wil worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!