Groenverkoper Bakker.com opnieuw failliet

Groenverkoper Bakker.com opnieuw failliet

Groenverkoper Bakker.com is failliet. Het in Lisse gevestigde bedrijf wijt dat aan 'een aanhoudend en zeer fors omzetverlies' na de opheffing van de coronamaatregelen.

Volgens Bakker.com geven consumenten de laatste maanden meer uit in de horeca en aan vrijetijdsbestedingen en minder in retail. "Voor zover consumenten wel winkelen, worden aankopen weer meer in fysieke winkels gedaan."

Bakker.com vormde zich de afgelopen jaren om van een traditionele postorderonderneming tot een modern e-commercebedrijf. Die transformatie leek aanvankelijk een succes, meldt het bedrijf. Het is naar eigen zeggen Europees marktleider op het gebied van planten- en tuinartikelen.

"Een paar maanden geleden spraken wij zelfs nog met investeerders om onze activiteiten verder uit te breiden. Sindsdien is de markt volledig gekanteld." De omzet viel met zo'n vijftig procent terug.

Bakker.com levert rechtstreeks aan miljoenen consumenten in acht landen. In Lisse bevindt zich zowel het hoofdkantoor als het distributiecentrum. Bij het bedrijf werken zo'n negentig vaste medewerkers en, afhankelijk van het seizoen, tot wel driehonderd tijdelijke medewerkers. Bakker.com werd in 2018 ook al failliet verklaard en maakte toen snel een doorstart.

Reacties 2


Marietta d'Arnaud 28 jul, 18:23

Nú snap ik dat ik niks terugkreeg voor mijn beschadigde planten!!
De service was ook bijzonder belabberd!!


K Jansen 25 mei, 20:46

Waarom geen samenwerking gezocht net Intratuin?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!