Mister Spex opent winkels in Zwitserland; Nederland nog niet op de agenda

Zwitserland wordt het vierde land waar optiekketen Mister Spex winkels gaat openen. Nederland staat nog niet op de agenda, maar uiteindelijk zal dat zeker gebeuren.

Dat zei ceo en oprichter Dirk Graber tegen RetailTrends tijdens de retailconferentie Shoptalk Europe in Londen. Het in 2007 in Berlijn opgerichte Mister Spex begon als een pure onlinespeler, maar heeft inmiddels ook 59 winkels: 52 in Duitsland, vier in Oostenrijk en drie in Zweden.

Mister Spex heeft in tien landen een webwinkel. In Nederland is het merk sinds 2016 online actief. Belangrijk voor de omzet is het buurland nog niet. Exacte cijfers geeft Graber niet, maar van de 194 miljoen die in 2021 werd omgezet, kwam ‘niet meer dan een paar procent’ uit Nederland. 

Toch is Graber wel te spreken over de verkoop. Waren hier eerst vooral zonnebrillen en lenzen populair, inmiddels worden er ook steeds meer brillen op sterkte verkocht. Het online passen (via de webcam) en het tien dagen lang vrijblijvend thuis kunnen passen, dragen daar volgens de ceo aan bij. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!