Online marktplaats Veepee gaat niet-verkochte producten van partnermerken recyclen via het initiatief Upcycle Solution. Overschotten binnen de retailindustrie krijgen zo een tweede leven.
Voor het initiatief is Veepee een samenwerking aangegaan met Franse upcyclingdeskundige Maroussia Rebecq, wie gebruikmaakt van niet-verkochte producten van partnermerken of overige kledingstukken die zijn ingezameld. Van de producten worden weer nieuwe items gemaakt. ‘Een duurzame en inspirerende visie op mode’ noemt Veepee het zelf. Het flashsalesplatform begint met het upcycle-concept in Frankrijk en zegt zo snel mogelijk te willen uitbreiden naar andere landen.
Met upcycle-voorloper Re-cycle, een tweedehandsinitiatief dat eind 2020 werd gelanceerd, heeft Veepee 1,2 miljard producten opnieuw in omloop gebracht. Ook geeft het flashsalesplatform in Nederland producten met een beschadigde verpakking een tweede kans: The Survivors. Vorig jaar vertelde Veepee zo’n 8,5 miljoen leden in de Benelux te tellen: 4,5 miljoen in België en 4 miljoen in Nederland.
Reacties 0