Otrium lijdt 50 miljoen verlies

Het Nederlandse modeplatform Otrium leed vorig jaar een verlies van ruim vijftig miljoen euro. Dat blijkt uit de gedeponeerde jaarrekening, meldt zakenblad Quote.

Het verlies is flink hoger dan in 2020, toen Otrium 8,4 miljoen in het rood belandde. Volgens mede-oprichter Milan Daniels kwam dat deels door bonussen wegens goede prestaties van het bedrijf. Als deze stock appreciation rights er niet waren, zou het verlies een derde lager zijn uitgevallen. 

De loonkosten stegen van vier naar negentien miljoen euro. Het aantal medewerkers groeide van 85 naar 151. De voormalige RetailRookie, die onverkochte voorraden van merken verkoopt, haalde vorig 120 miljoen euro groeigeld op. Een jaar eerder werd al 24 miljoen binnengesleept.

Otrium maakte vorig jaar de stap naar het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, waar flink wordt geïnvesteerd. "In EU-markten waar we volwassen worden, werken we veel meer toe naar winstgevendheid", zegt Daniels.

Reacties 2


A Emper 9 aug, 20:38

Als de gemiddelde loonkosten op jaarbasis per medewerker stijgen van 74K naar 126K dan zet ik daar wel wat vraagtekens bij. Zeker als de oorspronkelijke 85 medewerkers allemaal FT’ers zijn. Lijkt weer een gevalletje veel mazzel gehad door Corona en nu geconfronteerd worden met te hoge kosten.


Gerard van Gummigalgen 9 aug, 20:42

Verlies van 8 miljoen naar 50 miljoen euro, voor een deel door de bonussen die de directie kreeg vanwege de goede prestaties. Logisch!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!