Het Nederlandse modeplatform Otrium leed vorig jaar een verlies van ruim vijftig miljoen euro. Dat blijkt uit de gedeponeerde jaarrekening, meldt zakenblad Quote.
Het verlies is flink hoger dan in 2020, toen Otrium 8,4 miljoen in het rood belandde. Volgens mede-oprichter Milan Daniels kwam dat deels door bonussen wegens goede prestaties van het bedrijf. Als deze stock appreciation rights er niet waren, zou het verlies een derde lager zijn uitgevallen.
De loonkosten stegen van vier naar negentien miljoen euro. Het aantal medewerkers groeide van 85 naar 151. De voormalige RetailRookie, die onverkochte voorraden van merken verkoopt, haalde vorig 120 miljoen euro groeigeld op. Een jaar eerder werd al 24 miljoen binnengesleept.
Otrium maakte vorig jaar de stap naar het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, waar flink wordt geïnvesteerd. "In EU-markten waar we volwassen worden, werken we veel meer toe naar winstgevendheid", zegt Daniels.
Gerard van Gummigalgen 9 aug, 22:42
A Emper 9 aug, 22:38