Ahold Delhaize bevestigt: bol.com nog niet naar de beurs

De beursgang van bol.com gaat dit jaar definitief niet meer door. De marktomstandigheden zijn nu te ongunstig, meldt moederconcern Ahold Delhaize bij de bekendmaking van zijn kwartaalcijfers.

Ahold Delhaize maakte zijn voornemen om bol.com naar de beurs te brengen in november vorig jaar bekend. In de tweede helft van dit jaar had het zover moeten zijn. Maar gezien de marktomstandigheden is het nu ‘niet het juiste moment’, aldus Ahold Delhaize. Als de situatie gunstiger is wordt een beursgang heroverwogen.

De omzet van bol.com daalde in het tweede kwartaal met 2,1 procent. In hetzelfde kwartaal van vorig jaar was er nog een groei van 24,2 procent. Toch doet bol.com het naar eigen zeggen nog een stuk beter dan de e-commercemarkt gemiddeld.

Als onderdeel van een kostenbesparingsplan past Ahold Delhaize ook zijn investeringen in bol.com aan. Het gaat om een modulaire en minder kapitaalintensieve benadering. De groeiplannen van de webwinkel op middellange termijn blijven gewaarborgd, zegt het bedrijf.

Het uitstel van de beursgang lekte vorige week al uit. Concurrent Coolblue stelde zijn beursgang vorig jaar ook al uit vanwege onzekere marktomstandigheden.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!