Dirk bevriest prijzen van 100 producten

Supermarktketen Dirk van den Broek bevriest tot zeker het einde van het jaar de prijzen van ruim honderd producten. De discounter zegt zo de boodschappen betaalbaar te willen houden.

Het gaat om dagelijkse boodschappen, zoals brood, dameshygiëne, pasta, rijst, toiletpapier, groente, fruit en schoonmaakmiddelen. "De prijzen van deze producten worden dus niet verhoogd, ongeacht de inflatie die nog op Nederland afkomt", meldt Dirk.

Net als op veel andere plekken zijn de prijzen in supermarkten fors gestegen. Volgens marktonderzoeker GfK werden 55 basisproducten in nog geen jaar tijd gemiddeld 18,5 procent duurder.

Dirk besloot eerder al te stoppen met tv-reclame; sinds 1 juni worden er geen commercials meer uitgezonden. Het voornemen om jaarlijks tien tot vijftien nieuwe supermarkten te openen blijft wel overeind.

Reacties 3


Nick - 19 aug, 13:53

Applaus! Dan maar zonder het CBL.


J R 19 aug, 17:17

Top initiatief. Voorbeeld voor de andere supermarkten!


Leonard Van Liere 22 aug, 19:30

Slim baasje! Mijn zegen heeft ie, nu er nog volop bekendheid aangeven zodat de consument bij menig concurrent kan binnen stappen met de vraag: Heeft U ook bevroren prijzen?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!