Breitling is van plan zijn winkelbestand in Nederland uit te breiden met zeker drie á vier winkellocaties. Bovenaan het verlanglijstje: Maastricht.
Tijdens de winkelopening in Rotterdam vertelde ceo Jan-Paul ten Hoopen aan RetailTrends dat er dankzij de stijgende vraag naar luxe veel groeipotentieel is voor Breitling. Nu er op Europees niveau aanwezigheid is in de grotere steden zoals Amsterdam en Milaan, wil Breitling starten met een ‘B-city strategy’: uitbreiding in B-steden.
Dat betekent dat er winkels komen in steden als Antwerpen en Keulen. Op Nederlands niveau is Rotterdam onderdeel van die strategie; op de lange termijn kijkt het horlogemerk naar winkels in steden als Maastricht, Nijmegen, Utrecht en Den Haag.
Daarnaast zegt Ten Hoopen te willen investeren in een hospitality-cateringconcept in de winkels. Blurring is op andere locaties, zoals in het Zwitserse Zürich en het Koreaanse Seoul al een succes. Dat moet binnenkort worden overgeheveld naar nieuw te openen winkels, zoals Maastricht.
Nieuwsgierig geworden naar het nieuwe retailconcept van Breitling? Het interview vind je hier. Meer informatie over een membership op RetailTrends vind je hier.
Didier Van Waesberghe 2 sep, 01:25