De categoriewinnaars van de publieksprijzen ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ en ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands’ zijn bekend. Ruim 185 duizend consumenten hebben gestemd op hun favoriete retailer per productcategorie.
Consumenten konden stemmen in 27 categorieën voor fysieke retailers en 24 voor webshops. Dirk kwam net als vorig jaar als beste fysieke supermarkt uit de bus. Jumbo stoot Plus online van de troon. Binnen damesmode is MS Mode de nieuwe winnaar, als opvolger van C&A. Online gaat Omoda er met die prijs vandoor. Van Dal Mannenmode prolongeert de titel voor herenmode, voor webshops wint Only for Men die prijs.
Zeeman is zowel fysiek als online als beste retailer verkozen in de categorie baby & kind. Welkoop wint liefst drie categorieprijzen: voor ‘tuin’ (fysiek en online) en 'dierenspeciaalzaken' (fysiek). Ook Primera is in drie categorieën tot beste retailer verkozen: cadeau, kantoorartikelen en leeswaren.
Verder is Drop & Loop, een statiegeldconcept voor kleding, bekroond met de ‘newcomer retail award’. Voor deze prijs is naast het publiek ook een vakjury geraadpleegd, met daarin onder anderen Xenos-ceo Linda Keijzer en Leen Bakker-topvrouw Debbie Klein.
De winnaars van de categorieprijzen zijn genomineerd om overall beste winkelketen of webshop van het jaar te worden. Deze winnaars worden op 13 oktober bekendgemaakt. Vorig jaar won Primera de Retailer of the Year-prijs en was FuturumShop de beste webwinkel.
Reacties 0