Sportmerk Gymshark opent volgende maand zijn eerste flagshipstore in Londen. Naast het verkopen van sportkleding is de flagshipstore bedoeld als ‘belevingswinkel’ waar fans elkaar kunnen vinden.
De flagshipstore in thuisland Engeland heeft een winkeloppervlakte van 18 duizend vierkante meter. Vanaf 1 oktober is er onder meer een ‘sweat room’ te vinden waarin sportlessen worden gegeven. Ook zal in de winkel een shop-in-shop worden geopend van het Britse horecaconcept Joe & The Juice. Daarnaast gaan fitnessexperts wekelijks sportadviezen geven, waar bezoekers afspraken voor kunnen inplannen.
"Ondanks dat velen niet meer geloven in fysieke winkels in de winkelstraat, doen wij dat wel. We zijn optimistisch over de toekomst en vastbesloten dat te bewijzen”, aldus ceo Ben Francis.
De komst van de winkel in Londen, aan Regent Street, werd vorig jaar december al voorzichtig aangekondigd. Sindsdien heeft het sportmerk naar eigen zeggen hard gewerkt om een winkel te bouwen waarin voldoende werd stilgestaan bij duurzame oplossingen. Het is vooralsnog de enige permanente winkel van het Britse sportmerk.
Reacties 0