Onlinesupermarkt Crisp heeft een investering opgehaald van 75 miljoen euro. Met de kapitaalinjectie wil de voormalige RetailRookie verder groeien in Nederland en België en het assortiment uitbreiden.
Eerder dit jaar werd de investering van 75 miljoen euro al beklonken. Naast de bestaande langetermijninvesteerders investeren ook andere bekende geldschieters in Crisp, zoals Sander van der Laan (oud-ceo van Action en Albert Heijn) en Adriaan Mol (Mollie).
Naast de kapitaalinjectie rondt Crisp deze maand ook de overname af van de Eetfabriek, een foodbedrijf dat gespecialiseerd is in het bereiden van verse maaltijden. Daarmee wordt het verse maaltijden-assortiment uitgebreid van vijftien naar vijftig stuks.
Het klantenbestand van de oud-RetailRookie is inmiddels twee keer zo groot als een jaar geleden. Mede door de stap naar België groeit de onlinesupermarkt naar eigen zeggen hard. Ceo Tom Peeters: “In een uitdagende markt met wereldwijde stijging van grondstofprijzen en energiekosten, zien wij een voordeel in ons model: met minder afstand door een korte keten en een energie-efficiënte infrastructuur zonder winkels.”
Reacties 0