Brillengigant EssilorLuxottica ziet omzet stijgen

Optiekconcern EssilorLuxottica zag de omzet in het derde kwartaal met ruim acht procent stijgen naar bijna 6,4 miljard euro. In Azië-Pacific en Latijns-Amerika was er een dubbelcijferige groei.

Ook in Noord-Amerika, Europa en het Midden-Oosten, samen goed voor driekwart van de omzet, werd er meer verkocht. In Noord-Amerika was er een stijging van 3,4 procent, in de laatste twee regio's 9,2 procent.

Onder het Frans-Italiaanse concern vallen merken als Ray-Ban en Oakley, en zonnebrillenaanbieder Sunglass Hut. Ook is het eigenaar van GrandVision (Pearle en Pearle Studio, de vervanger van ruim honderd EyeWish-winkels). EssilorLuxottica heeft wereldwijd 17.727 winkels, waarvan er 4389 door franchisers worden gerund.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!