Ted Baker overgenomen door Reebok-eigenaar

Ted Baker is officieel in handen gekomen van Authentic Brands Group. De aandeelhouders zijn akkoord met de overname, waar 250 miljoen euro (211 miljoen pond) mee gemoeid is.

Authentic Brands, waar onder meer sportmerk Reebok en modeketens als Juicy Couture en Forever 21 onder vallen, is van plan om zijn ‘netwerk van experts en operationele partners’ in te zetten om Ted Baker weer winstgevend te maken. Ook zegt het Amerikaanse bedrijf samen met het huidige team het merkimago van het modemerk te willen verbeteren. 

Het was de laatste jaren onrustig bij Ted Baker. Financieel ging het niet goed, wat werd verergerd door de coronacrisis. Onder leiding van ceo Rachel Osborne probeert Ted Baker de schulden te verminderen en te investeren in e-commerce. Vorig jaar werd het verlies voor belastingen beperkt tot 52 miljoen euro, wat in 2020 nog 127 miljoen euro was.

Jamie Salter, de ceo van Authentic Brands Group, zegt dat het bedrijf op overnamepad is. Vooral merken buiten de Verenigde Staten vallen in het interessegebied van het Amerikaanse bedrijf. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!