Keymusic in Nederland verder met pop-upwinkels

Keymusic in Nederland verder met pop-upwinkels

Keymusic, dat medio september failliet ging, gaat in Nederland verder met twee pop-upwinkels. Die worden opgestart door voormalig eigenaar Jan 't Hoen, die in Utrecht en Eindhoven de door hem gekochte voorraad gaat verkopen. Ook de webshop gaat weer open.

"Uiteindelijk bleek een pop-up de beste oplossing", zegt curator Duco van Dongen. Concurrenten toonden interesse in een doorstart, maar hun biedingen waren volgens hem veel te laag. In een veiling zag hij geen heil. "Je verstoort er de markt mee als er voor honderdduizenden euro's aan spullen op internet komen. Daar is niemand bij gebaat", zegt hij tegen RetailTrends.

Keymusic ging in 2019 ook al failliet, waarna de keten werd gekocht door Jan 't Hoen. Het was de bedoeling om door te groeien tot veertig winkels, maar de coronacrisis gooide roet in het eten. 't Hoen liet het groeiscenario vallen en sneed in het winkelnetwerk, maar het bleek niet genoeg om het hoofd boven water te houden. Toen 't Hoen het faillissement aanvroeg, waren er in Nederland nog drie eigen winkels: in Eindhoven, Utrecht en Rotterdam.

Hoewel het in eerste instantie om tijdelijke winkels gaat, sluit 't Hoen niet uit dat hij ermee doorgaat. "Als we voldoende klandizie hebben en de omzetten zijn goed, waarom niet?" Hij verwacht dat de winkels rond 15 november opengaan.

Ook in België, waar Keymusic in Antwerpen, Brussel en Gent winkels had, is geen overnemer gevonden. Volgens veilinghuis Hammertime wordt de inboedel daar later deze maand geveild.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!