Douglas haalt nieuwe chief digital

Philipp Andrée is vanaf januari 2023 de nieuwe chief digital officer bij Douglas. Met de benoeming treedt hij toe tot de raad van bestuur bij de cosmeticaketen.

Andrée volgt daarmee Vanessa Stütze op, die eerder dit jaar afscheid nam. “We zijn ervan overtuigd dat onze e-commercebusiness, die zo cruciaal is voor Douglas, in goede handen is bij Andrée”, aldus Henning Kreke, voorzitter van de raad van commissarissen. 

Op dit moment is Andrée nog werkzaam bij de Duitse koffieretailer Tchibo. Eerder in zijn carrière stond hij aan de wieg van online modeplatform Department47, dat hij later (met succes) weer verkocht. 

De komst van Andrée bij de cosmeticaketen volgt kort op de aanstelling van Sander van der Laan, die sinds deze week ceo is bij het Duitse bedrijf. Douglas heeft nog zo'n 1900 winkels in Europa, nadat er recent vijfhonderd zijn gesloten. In Nederland, waar de retailer ruim honderd vestigingen heeft, was geen sprake van grootschalige ingrepent. Douglas is goed voor een jaaromzet van zo'n drie miljard euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!