Sander van der Laan wordt ceo van Douglas

Sander van der Laan gaat op 1 november aan de slag als ceo van Douglas. De voormalige topman van Action en Albert Heijn volgt bij de parfumerieketen Tina Müller op.

Douglas haalt Van der Laan binnen vanwege zijn trackrecord bij Action. “Binnen een paar jaar heeft hij Actions omzet en operationele winst significant verhoogd”, zegt Henning Kreke, Douglas’ voorzitter van de raad van toezicht. “Dit maakt hem een ideale kandidaat om Douglas naar de volgende fase te brengen.” Van der Laan moet zich vooral gaan richten op het verbeteren van processen voor de online business en het opschroeven van de winstgevendheid.

Van der Laan was tussen 2015 en afgelopen april ceo van Action. Onder zijn leiding groeide de keten van twee miljard euro omzet en 655 winkels in zes landen naar ruim vijf miljard omzet en 1869 winkels in negen landen. Hajir Hajjii volgde hem op. Van der Laan was eerder onder meer ceo van Albert Heijn en algemeen directeur van Gall & Gall.

Douglas heeft nog zo’n negentienhonderd winkels in Europa, nadat er recent vijfhonderd zijn gesloten. In Nederland, waar de retailer ruim honderd vestigingen heeft, gingen geen winkels dicht. Douglas is goed voor een jaaromzet van zo’n drie miljard euro.

Lees hier het interview dat RetailTrends eerder had met Sander van der Laan over zijn Retaillessen.



Reacties 1


Machiel R. 21 okt, 11:51

Goede move van Douglas. Ik ben wel benieuwd of de nederlandse cultuur gaat matchen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!