Undiemeister zoekt kapitaal voor nieuwe startup

De oprichters van modelabel Undiemeister zijn gestart met een nieuwe zusteronderneming: Florrèl. Met een crowdfundingscampagne hoopt het nieuwe bed- en badtextielmerk de markt met een duurzame aanpak op te schudden.  

Undiemeister heeft naar eigen zeggen een gat in de markt gevonden door de ondermode kwalitatief en duurzaam te produceren, met ‘tonnen CO2-besparing per jaar’. “En net als ondergoed vraagt beddengoed en badgoed veel textiel, door het dagelijks gebruik. Dat heeft een zeer grote impact op ons milieu.”

Uit dat idee is Florrèl geboren, een bedrijf dat gebruikmaakt van duurzame materialen, zoals biologisch katoen en gerecyclede grondstoffen. De materialen worden dicht bij huis ingekocht vanuit Portugal en Duitsland. 

Florrèl is ondergebracht in een eigen bv, met hetzelfde team aan het roer dat zich bezighoudt met e-commerce en logistiek van beide merken. Zo trekt Undiemeister-ceo Jeroen Adriaans ook hier de kar. 

Met de crowdfunding wil het nieuwe bedrijf voldoende voorraad produceren om de eerste batch te kunnen leveren. In de eerste ronde hoopt het bedrijf op 150 duizend euro, in de volgende ronde hoopt Florrèl het dubbele bedrag op te halen. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!