KFC door het stof om Kristallnacht-reclame

KFC door het stof om Kristallnacht-reclame

Fastfoodketen KFC biedt zijn excuses aan voor een pijnlijke uitglijder. Om de Kristallnacht te herdenken spoorde het bedrijf klanten in Duitsland aan 'cheesy' kip te komen eten.

Kristallnacht is een van de zwartste bladzijden in de Duitse geschiedenis. In de nacht van 9 op 10 november 1938 vielen nazi's door het hele land Joden aan. Synagogen werden in brand gestoken en winkels en bedrijven werden vernield. Er vielen zeker negentig doden. Het wordt algemeen gezien als het begin van de Holocaust.

App-gebruikers werden door KFC getrakteerd op een pushbericht. "Herdenking van de Kristallnacht - trakteer uzelf op smeuïge kaas bij de krokante kip. Nu bij KFCheese!" Op sociale media leidde het bericht tot veel verontwaardiging. Een uur later verstuurde KFC volgens Duitse media opnieuw een notificatie, waarin het bedrijf zich verontschuldigde. "Het spijt ons zeer, we zullen onze interne processen onmiddellijk controleren, zodat dit niet opnieuw gebeurt. Excuses voor deze fout."

In een persverklaring legde KFC later uit dat pushberichten 'semi-automatisch' worden verstuurd, op basis van feest- en herdenkingsdagen. "In dit specifieke geval is ons interne beoordelingsproces niet goed gevolgd. Dit leidde tot de onbedoelde verspreiding van dit ongeoorloofde bericht."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!