Jumbo, Dirk/Dekamarkt en Kellogg's maken kans op Gouden Windei

Jumbo, Dirk/Dekamarkt en Kellogg's zijn met producten genomineerd voor de titel Gouden Windei 2022. Volgens voedselwaakhond Foodwatch misleiden ze consumenten.

Bij Jumbo gaat het om diverse soorten icetea: Inner Beauty, Feel Immune en Good Energy. Die zouden goed zijn voor huid, haren en nagels, helpen bij vermoeidheid, of helpen bij het immuunsysteem. Volgens Foodwatch koopt de consument voornamelijk suikerwater in een mooi jasje.

Dirk en Dekamarkt zijn genomineerd met de Pure Ambacht Ambachtelijke Salade Oma's Aardappel-Scharrelei. "Kwaliteitskul", zegt Foodwatch. De naam suggereert een ambachtelijk product, maar zit volgens de organisatie vol met conserveermiddelen en zoetstoffen. 

Kellogg's All-Bran Fruit'n Fibre is genomineerd vanwege het fenomeen 'krimpflatie'. De inhoud van het pak is met een kwart verkleind terwijl het uiterlijk en formaat vanaf de voorkant nog hetzelfde zijn. "De prijs is slechts licht gedaald. De prijs per kilo is flink gestegen."

Op de website van Foodwatch kan het publiek stemmen. Het is de dertiende keer dat de verkiezing plaatsvindt. Jumbo won in 2017 met 'goudeerlijk boerenmaisbrood', waarin geen maismeel bleek te zitten. Vorig jaar ging de prijs naar suikerrijke groentesnoepjes van Let's.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!