Balenciaga trekt modecampagne terug na ophef

Modemerk Balenciaga verontschuldigt zich om een advertentiecampagne waarin kinderen worden afgebeeld met teddybeertassen met bondagekleding. De campagne is direct offline gehaald. 

In de campagne voor de feestdagen adverteerde het modemerk met kinderen die pluchen teddybeertassen vast hebben met bondagekleding. Internationaal ontstond ophef en meerdere mensenrechtenorganisaties beschuldigden het modemerk van het seksualiseren van kinderen. Direct hierna heeft Balenciaga zijn excuses aangeboden en in een verklaring gemeld dat er juridische stappen worden ondernomen tegen de makers van de campagne. In de advertentie zouden niet-goedgekeurde items zijn gebruikt.

"Onze pluchen berentassen hadden in deze campagne niet met kinderen mogen worden afgebeeld", aldus het Kering-modemerk. Afgezien van de excuses heeft het modemerk niet inhoudelijk gereageerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!