Marie-Stella-Maris zint op uitbreiding naar buitenland

Water- en cosmeticamerk Marie-Stella-Maris wil op den duur de overstap maken naar Duitsland en België. Op dit moment is het merk er nog bezig met de oriëntatiefase, vertelt ceo Micha Medendorp aan RetailTrends.

Afgezien van een vlaggenschip in de Negen Straatjes in Amsterdam heeft Marie-Stella-Maris dit jaar in rap tempo winkels geopend in Nederland. Na onze hoofdstad en Utrecht was het vorige maand de beurt aan Maastricht. “Het is interessant voor ons om te zien hoe we het er aan de andere kant van Nederland vanaf gaan brengen”, vertelt Medendorp. 

Hoewel het openen van meer winkels in steden als Haarlem en Den Bosch op dit moment de meeste prioriteit heeft, is Marie-Stella-Maris op dit moment bezig met de voorbereiding om ook winkels over de grens te openen. Eind volgend jaar of begin 2024 staat België op het programma. 

Medendorp verwacht eerder de overstap te maken naar onze oosterburen. Sinds afgelopen zomer is het merk in Duitsland beschikbaar in horecagelegenheden, warenhuizen en grote parfumerieën. “Hier hebben we ook nog geen winkels geopend, maar dat gaat zeker niet lang meer duren.”

Hoewel de producten van Marie-Stellla-Maris misschien lijken op die van branchegenoten Rituals en Aesop, heeft dit merk een heel andere retailstrategie dan gebruikelijk. Micha Medendorp vertelde er in geuren en kleuren over tijdens dit interview.

Reacties 1


Nienke Borgerhout 6 dec, 21:36

Breda please!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!