Fest ziet crowdfundingscampagne voor nieuwe winkels mislukken

Fest ziet crowdfundingscampagne voor nieuwe winkels mislukken

Fest is er niet in geslaagd om een half miljoen euro op te halen voor nieuwe winkels. Het Nederlandse designmerk kreeg dat bedrag via crowdfunding niet snel genoeg bijeen, meldt een woordvoerster desgevraagd aan RetailTrends.

Fest bleef steken op 250 duizend euro. "Een heel mooi bedrag, we waren goed op weg." Maar omdat het doel minimaal het dubbele was, hebben de investeerders hun geld teruggekregen. Dat moet volgens de regels van CrowdAboutNow.

"Dit feestje mag dan niet doorgaan, Fest gaat dat natuurlijk wel", zegt de woordvoerder. "Er wordt achter de schermen hard gewerkt om ons ultieme doel alsnog te bereiken; de wereld veroveren als gamechanger binnen de traditionele meubelindustrie."

Fest is in 2013 opgericht door Femke Furnée. Ze zag een gat tussen woonwinkels als IKEA en dure designwinkels. Fest heeft naast een webshop inmiddels zeven winkels: in Amsterdam (2), Utrecht, Rotterdam, Antwerpen, Gent en Brussel. De laatste vestiging werd vorige week geopend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!