Lidl herkent zich niet in kritiek FNV over aanpak werkdruk

Lidl herkent zich niet in het beeld dat vakbond FNV van het bedrijf schetst. De supermarktketen zegt klachten over hoge werkdruk wel degelijk serieus te nemen.

Volgens de FNV spelen de problemen al jaren, maar doet Lidl er weinig aan. "Mensen worden ziek van de werkdruk en om de gevraagde doelstellingen toch te kunnen halen, klokken ze uit en werken ze toch door", zei FNV-bestuurder Fatma Bugdayci donderdag. De bond heeft een melding gedaan bij de Arbeidsinspectie, die onderzoek instelt bij Lidl.

"Wij betreuren de berichtgeving vanuit de FNV omtrent (vermeende) collectieve werkdruk binnen Lidl Nederland en herkennen ons als werkgever hier niet in", meldt het bedrijf in een verklaring aan RetailTrends. "Wij zijn door de FNV benaderd over werkdruk. Aangezien wij deze signalen serieus nemen hebben wij de FNV toegezegd een representatief verdiepend onderzoek te zullen doen naar werkdruk in samenspraak met onze ondernemingsraad."

Lidl wijst erop dat het bedrijf zich elk jaar objectief laat beoordelen. "Deze externe beoordeling heeft dit jaar geresulteerd, voor de zesde keer op rij, in het certificaat Top Employer." De uitkomsten van het toegezegde onderzoek zal Lidl naar eigen zeggen 'aangrijpen om een nog prettiger werkklimaat voor onze medewerkers mogelijk te maken'.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!