Albert Heijn stopt in alle eigen winkels met PostNL-punten

De pakketpunten van PostNL verdwijnen stapsgewijs uit alle filialen van Albert Heijn. Franchisenemers kunnen er op eigen gezag wel mee door, zegt een woordvoerder tegen Distrifood.

Albert Heijn bracht het aantal PostNL-punten in zijn winkels eerder al fors terug. Momenteel zijn er nog 27 filialen met zo’n punt. Als deze winkels verbouwd worden komen die niet terug. In plaats daarvan kiest de supermarktketen voor pakketkluizen in samenwerking met Budbee. Die moeten binnen twee jaar in 700 vestigingen te vinden zijn.

Franchisenemers die door willen met de PostNL-servicepunten kunnen zelf een contract afsluiten met het post- en pakketbedrijf, zonder tussenkomst van Albert Heijn. Verder blijft de supermarktketen wel postzegels verkopen.

Albert Heijn zette in 2016 een eerste grote stap met het verlagen van het aantal PostNL-servicepunten. Als redenen werd het verlagen van de kosten en de druk op de servicebalie genoemd.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!