Plus en Coop zien omzet niet groeien

Plus en Coop boekten vorig jaar een consumentenomzet van 4,7 miljard euro, net als in de twee jaren ervoor. Daarmee blijven de supermarktketens achter bij de marktgroei, die volgens NielsenIQ 3 procent is. Het marktaandeel liep terug van 10,4 naar 10 procent.

De formules vormen sinds 3 januari 2022 een coöperatie: Plus. Vorig jaar stond in het teken van de integratie van de twee organisaties, waarbij tachtig Coop-winkels werden omgebouwd. Verder begon er onder meer een proef met de gemaksformule Plus Vandaag en werd een begin gemaakt met de integratie van de servicekantoren en ICT-systemen.

Gezien deze operatie spreekt Plus van 'een goede prestatie'. De Plus-formule werd bovendien door onderzoeksbureau GfK uitgeroepen tot beste landelijke supermarkt. Na afschaffing van de coronamaatregelen bestelden consumenten minder online. De omzet uit de webshop daalde van 241 naar 218 miljoen euro.

De ombouw van Coop-winkels gaat dit jaar verder; aantallen worden niet genoemd. Verder wordt het volledig gemechaniseerde distributiecentrum in Oss dit kwartaal in gebruik genomen. In Deventer is de bouw van een dc voor versproducten begonnen, dat waarschijnlijk in het eerste kwartaal van 2024 wordt opgeleverd.

 

 

Reacties 2


D.J.W. Olierook 13 jan, 11:54

Maar ja waarom een verandering van Naam? Misschien begrijp ik het niet hoor.
Maar de Coop had altijd een goede naam als het gaat om hun producten en winkels.
Had liever geld gestopt in het opknappen van de Coop winkels en misschien ook wel enige xxl winkels onder deze naam.


Frits Vries 13 jan, 21:10

Coop moet met meer leidinggevende gaan werken zodat de medewerkers niet zoveel staan de auwehoeren ipv werken.
Commercieel coop drama.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!