Zeeman wint circulariteitsprijs

Zeeman wint circulariteitsprijs

Zeeman heeft tijdens de Week van de Circulaire Economie een Circular Award ontvangen. De Nederlandse textieldiscounter wordt met de uitreiking van de prijs vooral geroemd om zijn samenwerking met Het Goed. 

Tijdens de Nationale Conferentie Circulaire Economie werd de prijs maandag uitgereikt aan een binnenlandse voorloper op het gebied van circulariteit. Zeeman won de prijs door een effectieve samenwerking met kringloopwarenhuis Het Goed.

“Zeeman onderneemt stappen om het businessmodel om te buigen naar circulair, en dat in een uitdagende sector. Wat ze ondernemen is zichtbaar en we durven het zelfs sexy te noemen”, luidde het jurycommentaar.

Sinds een jaar kan in alle Zeeman-winkels in Nederland en België tweedehandskleding worden ingeleverd. Deze materialen worden doorgezet aan Het Goed, waar het wordt gesorteerd op hergebruik of recycling. De kwalitatief goede materialen worden vervolgens opnieuw verkocht in de winkels van de discounter. 

Bert van Son kreeg met Mud Jeans een vermelding als ‘Circular Hero’.

Is een volledig circulaire retailbranche eigenlijk wel haalbaar? RetailTrends vroeg het aan Antoine Heideveld, directeur van Het Groene Brein.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!