Jumbo wordt door Belgische consumenten beoordeeld met een rapportcijfer van 8,2. Dat blijkt uit het jaarlijkse GfK Winterrapport waarover Gondola publiceert.
Voor het onderzoek werd 6000 Belgische huishoudens gevraagd om supermarkten te beoordelen op zeven criteria. Jumbo, sinds 2019 aanwezig in het land, scoort met een 8,2 boven het gemiddelde van 8,02. Dat geldt ook voor Albert Heijn, dat met een waardering van 8,1 net iets achter Jumbo zit. Jumbo is ook de keten die zijn waardering in België het sterkst heeft zien stijgen op jaarbasis.
Jumbo en Albert Heijn worden gezien als ‘regional local stars’ omdat ze alleen in Vlaanderen actief zijn. Van de landelijke spelers in België scoort Colruyt het hoogst met hetzelfde cijfer als Jumbo. Delhaize, de zusterformule van Albert Heijn, staat met een 7,9 op plek drie.
Jumbo groeide in drie jaar tijd naar bijna 30 supermarkten in België. Albert Heijn, sinds 2011 aanwezig bij onze zuiderburen, heeft er zo’n 75.
Reacties 0