Douglas ziet omzet en winst flink stijgen

Douglas ziet omzet en winst flink stijgen

Parfumerieketen Douglas heeft een sterk eerste kwartaal achter de rug. Zowel de omzet als de winst steeg flink.

Het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar liep van oktober tot en met december. De omzet nam met 13,4 procent toe tot ruim 1,4 miljard euro. De ongeveer 1.800 winkels waren goed voor 973 miljoen, een stijging van 17,3 procent.

Douglas wist de verkopen via e-commerce ook op te krikken: met 6,1 procent tot bijna 464 miljoen euro - ongeveer een derde van de totale omzet. De nettowinst kwam op bijna 127 miljoen uit, ruim 79 procent meer dan een jaar eerder.

De Nederlander Sander van der Laan (ex-Action) is sinds 1 november de ceo. Dat in economisch lastige tijden zowel de omzet als de winst steeg, laat volgens hem zien hoe sterk het omnichannelmodel van Douglas is. Hij kondigt aan dat het bedrijf het aanbod blijft uitbreiden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!