Makro lanceert deze dinsdag een platform waar fabrikanten hun producten direct aan klanten kunnen verkopen. Op de webshop van de horecagroothandel kunnen nu ook particulieren bestellingen plaatsen.
"De nieuwe webshop is een marktplaats waar elke aanbieder die een relevant assortiment aanbiedt zijn producten kan verkopen", vertelt een woordvoerder aan RetailTrends. "Op deze manier ontstaat uiteindelijk een veel groter assortiment dan als Makro alleen eigen producten zou aanbieden."
Particulieren hoeven geen pas te hebben om iets te kunnen bestellen. "Door de structuur van de online omgeving kunnen we ook een deel van ons professioneel assortiment aan particuliere klanten aanbieden." Toch blijft de focus op de b2b-klant onveranderd.
Het is voor het eerst dat klanten online bij Makro terechtkunnen. Op de eigen website werd voorheen alleen het assortiment getoond dat ook in de winkel te vinden is, maar kon men geen bestellingen plaatsen.
Steef Bergakket 22 mrt, 12:51
Leonard Van Liere 28 feb, 15:50
chris krijger 28 feb, 13:56
ikke weet het 28 feb, 13:26