RetailTech: Een virtuele winkel op het strand

RetailTech: Een virtuele winkel op het strand

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Serendipity, Marks & Spencer en Savage X Fenty.

 

Augmented reality

Hoe zou het zijn als je overal ter wereld een virtuele winkel binnen kan stappen? Dat vroeg ontwerpstudio Sunken Blimp zich af. De studio werkt samen met makers en merken om hun aanwezigheid in de virtuele wereld te vestigen. Zij ontwierpen een 3D-omgeving waarmee bedrijven hun klanten overal ter wereld met behulp van een smartphone kunnen ontvangen in een winkel. Bijvoorbeeld op het strand. Onderstaande foto is de meubelwinkel van Serendipity. De video van de AR-winkel is te zien in deze post LinkedIn-post. De reacties zijn overweldigend: het concept wordt op LinkedIn 'de toekomst van...

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Serendipity, Marks & Spencer en Savage X Fenty.

 

Augmented reality

Hoe zou het zijn als je overal ter wereld een virtuele winkel binnen kan stappen? Dat vroeg ontwerpstudio Sunken Blimp zich af. De studio werkt samen met makers en merken om hun aanwezigheid in de virtuele wereld te vestigen. Zij ontwierpen een 3D-omgeving waarmee bedrijven hun klanten overal ter wereld met behulp van een smartphone kunnen ontvangen in een winkel. Bijvoorbeeld op het strand. Onderstaande foto is de meubelwinkel van Serendipity. De video van de AR-winkel is te zien in deze post LinkedIn-post. De reacties zijn overweldigend: het concept wordt op LinkedIn 'de toekomst van e-commerce' genoemd. 

 

 

Marks & Spencer

Marks & Spencer rolt in tientallen winkels zelfscankassa's uit voor kleding en huishoudelijke artikelen. De winkelketen zegt dat het de kassa's, die vergelijkbaar zijn met die in supermarkten, vóór eind maart in nog eens tien winkels toe zal voegen. Momenteel zijn de kassa's te vinden in twintig winkels. Een bredere uitrol zal naar verwachting tegen het einde van het jaar plaatsvinden.

 

Savage X Fenty

Savage X Fenty, het lingeriemerk van popster Rihanna, duikt dieper in paskamertechnologie met de uitrol van Fit Xperience. De technologie die in samenwerking met FIT:MATCH is ontworpen geeft klanten de mogelijkheid om gescand te worden in een paskamer in de winkel. Het biedt een 'snelle, eenvoudige en veilige' virtuele scan om bh-aanbevelingen te geven die zijn afgestemd op de lichaamsvorm.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!