Wat tulpen, wasdrogers en toast met elkaar gemeen hebben

Wat tulpen, wasdrogers en toast met elkaar gemeen hebben

Het Franse luxemerk Jacquemus heeft de Parijse hotspot Galeries Lafayette omgedoopt expositieruimte-annex-pretpark voor tassenliefhebbers. Niet dat bezoekers er alleen tassen kunnen bewonderen: ook levensgrote huishoudelijke producten staan er in de spotlight.

Tassenontwerper Simon Porte Jacquemus heeft het in Parijs groots aangepakt met een zestien verdiepingen tellende expositie. Ook kunnen bezoekers er terecht voor een boeket in de bloemenwinkel en een café crème in de koffiewinkel.

De tijdelijke winkel is benoemd tot ‘Jacquemus obsession’, en op iedere verdieping is er ruimte voor zo’n huishoudelijke obsessie. Ook verwijzen alle kunstwerken met een...

Het Franse luxemerk Jacquemus heeft de Parijse hotspot Galeries Lafayette omgedoopt expositieruimte-annex-pretpark voor tassenliefhebbers. Niet dat bezoekers er alleen tassen kunnen bewonderen: ook levensgrote huishoudelijke producten staan er in de spotlight.

Tassenontwerper Simon Porte Jacquemus heeft het in Parijs groots aangepakt met een zestien verdiepingen tellende expositie. Ook kunnen bezoekers er terecht voor een boeket in de bloemenwinkel en een café crème in de koffiewinkel.

De tijdelijke winkel is benoemd tot ‘Jacquemus obsession’, en op iedere verdieping is er ruimte voor zo’n huishoudelijke obsessie. Ook verwijzen alle kunstwerken met een knipoog naar de hedendaagse maatschappij waarin alles ‘Instagrammable’ moet zijn. 

Zo vinden bezoekers middenin de pop-upwinkel een reusachtige variant van de iconische ‘bambino’-tas. En huishoudelijke items, zoals een wasmachine en handdoeken, een broodrooster, een waslijn en een kop koffie. 

Ook een knipoog: een grote vending machine in het pand, waarmee wordt verwezen naar de bereikbaarheid van luxeitems. Naar eigen zeggen doet het nog onafhankelijke label het anders dan concullega’s uit de branche. “In een tijd waarin de luxesector zijn klantenbestand zoveel mogelijk uitbreidt, slaan we de tegenovergestelde weg in.”

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!