Nespresso opent woensdag een flagshipstore volgens een nieuw winkelconcept. Amsterdam heeft de primeur; de komende vijf jaar wordt het concept internationaal uitgerold.
De flagshipstore aan de Van Baerlestraat in Amsterdam is met 120 vierkante meter de grootste winkel tot dusver. “We spelen in op de samenkomende online en offline winkelbehoeften waarbij wij een merkbeleving aanbieden, naast het gemak van online bestellen”, aldus directeur Herman Rooswinkel. Zo worden er vanuit de winkel onlinebestellingen per fiets bezorgd naar klanten in de buurt.
Het pand heeft een aantal nieuwigheden ten opzichte van oude winkels. Zo is er een ‘experience bar’, waar klanten kunnen experimenteren met verschillende koffiesoorten en zetmethoden. Ook heeft de winkel een zitgedeelte.
In het nieuwe winkelconcept krijgt duurzaamheid een grotere rol dan in de oude boetieks. Zo wordt via displays getoond hoe de recycling van de aluminium cups in zijn werk gaat. Van gerecycled koffiedik zijn tafels gemaakt.
De komende vijf jaar wordt het concept van de nieuwe Nespresso-winkel uitgerold naar alle landen waar het koffiemerk actief is. Op den duur moeten alle locaties een facelift hebben gehad.
Reacties 0