De nieuwe flagshipstore van Nespresso is de grootste tot dusver. Het pand werd ingericht volgens een nieuw winkelconcept waarin koffie als beleving en kunst centraal staan.
Het pand van 120 vierkante meter aan de Van Baerlestraat in Amsterdam heeft een aantal nieuwigheden ten opzichte van oude winkels. Zo is er een ‘experience bar’ waar klanten kunnen experimenteren met verschillende koffiesoorten en zetmethoden. Ook is er een zitgedeelte waar je kunt uitkijken op de straten van Amsterdam.
Ieder kwartaal worden er kunstwerken van beroemde Nederlandse kunstschilders opgehangen in samenwerking met kleureninstituut Pantone. Een van Van Gogh’s werken heeft de primeur.
Duurzaamheid speelt een grote rol in het nieuwe winkelconcept. Zo wordt er via displays aangetoond hoe de recycling van de aluminium cups in zijn werk...
De nieuwe flagshipstore van Nespresso is de grootste tot dusver. Het pand werd ingericht volgens een nieuw winkelconcept waarin koffie als beleving en kunst centraal staan.
Het pand van 120 vierkante meter aan de Van Baerlestraat in Amsterdam heeft een aantal nieuwigheden ten opzichte van oude winkels. Zo is er een ‘experience bar’ waar klanten kunnen experimenteren met verschillende koffiesoorten en zetmethoden. Ook is er een zitgedeelte waar je kunt uitkijken op de straten van Amsterdam.
Ieder kwartaal worden er kunstwerken van beroemde Nederlandse kunstschilders opgehangen in samenwerking met kleureninstituut Pantone. Een van Van Gogh’s werken heeft de primeur.
Duurzaamheid speelt een grote rol in het nieuwe winkelconcept. Zo wordt er via displays aangetoond hoe de recycling van de aluminium cups in zijn werk gaat.
Het beige-crème kleurpalet is uitgekozen om een warme sfeer te creëren. De winkel is licht van kleur met natuurlijke contrasten: groene planten, eiken en beige leemstenen.
De winkel draait volledig op hernieuwbare energie en de tafels zijn van koffiedik gemaakt. Al het hout is FSC-gecertificeerd.