H&M Group brengt Monki onder bij zustermerk Weekday. Het Zweedse modeconcern wil zo een 'nieuwe jongerenbestemming' creëren.
Monki, opgericht in 2006, is een merk voor jonge vrouwen. Weekday, dat in 2000 begon, richt zich met streetwear op zowel vrouwen als mannen. Als onderdeel van die nieuwe bestemming keert ook het in 2018 stopgezette jeanslabel Cheap Monday terug met een klein assortiment.
Het lijkt erop dat de merken en de winkels voorlopig naast elkaar blijven bestaan. "De unieke Weekday- en Monki-merkervaringen blijven behouden, tegelijkertijd worden nieuwe mogelijkheden met gecombineerde klantervaringen verkend."
Het hoofdkantoor van Monki in Göteborg gaat dicht. Daar werken nu zo'n 150 mensen, meldt een woordvoerder desgevraagd aan RetailTrends. Ze kunnen solliciteren op een functie in de nieuwe organisatie. Ook wordt ze hulp aangeboden bij het vinden van een baan buiten of binnen de H&M Group.
Monki heeft 78 winkels in 17 landen, Weekday heeft er 54 in 15 landen. In Nederland gaat het om respectievelijk 9 en 4 winkels.
Reacties 0