Online modemerk Loavies wil op korte termijn uitbreiden naar nieuwe markten in Europa, het VK, de VS en het Midden-Oosten. Ook worden er achter de schermen plannen gemaakt om c2c-platform Reloaved open te stellen, vertelt ceo Kristina Johansson in een interview met RetailTrends.
Voor het snelle opschalen roept Loavies de hulp in van een externe partner, die kwesties op het gebied van lastmile, betalingen en webshopvertalingen op zich neemt. Johansson: “Op deze manier kunnen we veel sneller opschalen dan we zelf zouden doen. Het is essentieel om op een duurzame en winstgevende manier te opereren.”
Het modemerk is op dit moment actief in Nederland, België, Frankrijk, Spanje en Duitsland. Als eerste stip op de horizon moeten hier op korte termijn meer Zuid-Europese landen bij komen en het VK. Wel kijkt het modemerk verder dan de continentsgrenzen: op den duur komen hier de VS en het Midden-Oosten bij. Markten die volgens Johansson goed passen bij het digitale karakter van het merk.
Ook vertelt de ceo dat het modemerk achter de schermen kijkt of andere merken worden toegelaten op c2c-platform Reloaved. Hoewel het plan nog niet in beton is gegoten, vertelt Johansson dat het merk dit bij groen licht al binnen het jaar doorvoert. “We doen alles vanuit het perspectief van de klant. Het is dus aan ons om ons af te vragen: welke andere merken willen ze op ons platform kopen, als ze er toch zijn?”
Fastfashion, snelle technologische innovaties en nieuwe collecties die wekelijks verschijnen: bij Loavies gaat alles snel. Zo pakt het modemerk dit aan.
Reacties 0