‘Stakingen kosten Albert Heijn zomaar miljoenen omzet’

‘Stakingen kosten Albert Heijn zomaar miljoenen omzet’

De kosten van de stakingen in de distributiecentra van Albert Heijn, die inmiddels ruim anderhalve week aanhouden, lopen in de miljoenen. Door lege schappen gaan klanten naar de concurrent, verwacht retaildeskundige Paul Moers.

Hoewel Albert Hein en Ahold Delhaize er goed voor staan, is de situatie anders bij franchisers. Moers, in een interview met RetailTrends: “Voor de franchisers is het helemaal vervelend. Ik denk niet dat ze hiervoor gecompenseerd worden. Ze zullen het zelf moeten dragen.”

Dat klanten hun boodschappen doen bij een concurrerende supermarkt, betekent volgens Moers niet dat zij niet meer terugkeren. “Het imago is ijzersterk en Albert Heijn heeft zo veel vestigingspunten, de meeste mensen zullen wel terugkeren.”

Wat daarentegen wel een probleem kan vormen, is een domino-effect aan stakingsacties bij andere supermarktketens. “Zodra de deal met Albert Heijn rond is, gaan de distributiecentra van de concurrenten – denk aan Jumbo en Plus – ook piepen. Die zeggen: mooi dat Albert Heijn voor ons de kastanjes uit het vuur heeft gehaald. Wij gaan dit ook eisen.”

RetailTrends belde met Paul Moers over de gevolgen van de stakingen bij de dc’s van Albert Heijn, en wat het afwijzen van de tien procent salarisverhoging inhoudt. Lees hier het interview.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!