Asos ziet verlies flink oplopen

Asos ziet verlies flink oplopen

De Britse online moderetailer Asos duikt dieper in de rode cijfers. Het bedrijf noteerde in de zes maanden tot 28 februari een verlies vóór belastingen van omgerekend 335 miljoen euro, tegen een verlies van 18 miljoen een jaar eerder.

Volgens Asos viel het verlies zo hoog uit door onder meer een afschrijving op aandelen en waardevermindering van onroerend goed. Ook was het miljoenen kwijt aan de implementatie van een kostenbesparingsprogramma. Hiervoor gecorrigeerd zou het verlies op zo'n 100 miljoen euro uitkomen.

De omzet daalde met 8 procent naar iets meer dan 2 miljard euro. In het Verenigd Koninkrijk ging het om een afname van 10 procent, in Europa bleef die gelijk, en in de VS en de rest van de wereld was er een daling van respectievelijk 7 en 12 procent.

Topman José Antonio Ramos Calamonte heeft er vertrouwen in dat Asos in de tweede helft van het jaar weer winstgevend wordt. Hij ziet al verbeteringen door lagere voorraden aan te houden en hij verwacht veel van het kostenbesparingsprogramma. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!