RetailTech: Mollie maakt stap naar fysieke winkel

RetailTech: Mollie maakt stap naar fysieke winkel

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Mollie, Amazon en Aldi.


Mollie

Het Nederlandse betaalbedrijf Mollie maakt de stap naar de fysieke winkel. Het lanceert in Nederland en België betaalterminals. Bedrijven die zowel online als offline actief zijn, kunnen zo al hun betalingen via Mollie laten verlopen. Daar is volgens het bedrijf behoefte aan. "Klanten hebben een webshop, maar verkopen soms ook tijdens een evenement of een pop-upwinkel", zegt ceo Koen Köppen tegen De Telegraaf. "Dat willen ze graag binnen hetzelfde ecosysteem, met direct overzicht in alle betalingen en alle functionaliteiten die daarbij horen." De zogeheten Mollie Terminal komt later ook beschikbaar in Duitsland, Engeland en Frankrijk.
 

Amazon

Amazon zet extra in op betalen met de handpalm. De zogeheten Amazon One-scanners kunnen voortaan ook voor leeftijdsverificatie worden...

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Mollie, Amazon en Aldi.


Mollie

Het Nederlandse betaalbedrijf Mollie maakt de stap naar de fysieke winkel. Het lanceert in Nederland en België betaalterminals. Bedrijven die zowel online als offline actief zijn, kunnen zo al hun betalingen via Mollie laten verlopen. Daar is volgens het bedrijf behoefte aan. "Klanten hebben een webshop, maar verkopen soms ook tijdens een evenement of een pop-upwinkel", zegt ceo Koen Köppen tegen De Telegraaf. "Dat willen ze graag binnen hetzelfde ecosysteem, met direct overzicht in alle betalingen en alle functionaliteiten die daarbij horen." De zogeheten Mollie Terminal komt later ook beschikbaar in Duitsland, Engeland en Frankrijk.
 

Amazon

Amazon zet extra in op betalen met de handpalm. De zogeheten Amazon One-scanners kunnen voortaan ook voor leeftijdsverificatie worden gebruikt. Zo kunnen klanten van 21 jaar en ouder in de VS via een handpalmscan ook alcohol kopen. Ze moeten daarvoor eerst via de website een foto van hun identiteitsbewijs en een selfie uploaden. De primeur is voor Coors Field, het stadion van honkbalclub Colorado Rockies. De komende maanden wordt het uitgerold naar meer plekken. Er zijn in de VS zo'n 200 locaties waar met de handpalm kan worden betaald, waaronder winkels van Amazon en Whole Foods, restaurants van Panera Bread, kiosken op luchthavens en in stadions en uitgaansgelegenheden.


Aldi

Aldi verspreidt in Luxemburg zijn weekfolder voortaan ook via berichtendienst WhatsApp. Het is naar eigen zeggen de eerste retailer in Luxemburg die dat doet. Klanten die zich ervoor aanmelden, ontvangen elke maandag een linkje die naar de folder leidt. Vorig jaar introduceerde Aldi al een QR-code op de zijkant van zijn melkpakken die toegang geeft tot de folder. Inmiddels staan er ook QR-codes op onder meer herbruikbare broodzakjes, op winkelmandjes en op de achterkant van de kassabon. Het promoten van de digitale folder is een reactie op een nieuwe wet in Luxemburg: vanaf 1 januari 2024 moeten consumenten expliciet aangeven dat ze papieren folders willen ontvangen. Aldi heeft in Luxemburg 18 winkels.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!