Outdoormerk The North Face zag de omzet vorig jaar flink stijgen. Vans, vooral bekend als schoenenmerk, deed het een stuk minder. Dat blijkt uit cijfers van moederbedrijf VF Corporation.
De omzet van The North Face nam met 11 procent toe tot ruim 3,6 miljard dollar (3,3 miljard euro). Daarmee is het inmiddels bijna net zo groot als zustermerk Vans, dat door een daling van 12 procent tot een omzet van omgerekend 3,4 miljard euro kwam. Timberland noteerde een omzetdaling van 2 procent (1,6 miljoen euro) en Dickies viel 13 procent terug (672 miljoen euro).
Onder VF Corporation vallen nog acht merken, waaronder Kipling, Eastpak en JanSport. Die waren samen goed voor een plusje van 3 procent (1,7 miljard euro). De totale omzet daalde met 2 procent naar 10,8 miljard euro. De nettowinst viel terug van 1,3 miljard naar nog geen 110 miljoen euro.
Reacties 0