The North Face groeit, Vans in de min

The North Face groeit, Vans in de min

Outdoormerk The North Face zag de omzet vorig jaar flink stijgen. Vans, vooral bekend als schoenenmerk, deed het een stuk minder. Dat blijkt uit cijfers van moederbedrijf VF Corporation.

De omzet van The North Face nam met 11 procent toe tot ruim 3,6 miljard dollar (3,3 miljard euro). Daarmee is het inmiddels bijna net zo groot als zustermerk Vans, dat door een daling van 12 procent tot een omzet van omgerekend 3,4 miljard euro kwam. Timberland noteerde een omzetdaling van 2 procent (1,6 miljoen euro) en Dickies viel 13 procent terug (672 miljoen euro).

Onder VF Corporation vallen nog acht merken, waaronder Kipling, Eastpak en JanSport. Die waren samen goed voor een plusje van 3 procent (1,7 miljard euro). De totale omzet daalde met 2 procent naar 10,8 miljard euro. De nettowinst viel terug van 1,3 miljard naar nog geen 110 miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!