Parfumerieketen Douglas heeft een sterk tweede kwartaal achter de rug. Vooral in Oost- en West-Europa steeg de omzet het hardst.
Dat blijkt uit het kwartaalverslag van Douglas. De netto-omzet steeg met 19 procent (ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar) tot 858,5 miljoen euro. Ook het bedrijfsresultaat (aangepaste ebitda) steeg flink in het tweede kwartaal: een stijging van 32,9 procent tot 126,9 miljoen euro.
De keten meldt dat zowel de fysieke verkoop in de winkels als de onlineverkoop heeft bijgedragen aan de omzetgroei. Vooral de shoppingapp deed het goed: de verkoop via dit kanaal steeg het afgelopen kwartaal met 27 procent.
In de regio DACHNL - waar Nederland en thuisland Duitsland onder vallen - groeide de omzet met 23,1 procent. Vooral de regio Oost-Europa zorgde voor groei (27,6 procent ten opzichte van vorig jaar). In deze regio's opende Douglas meer winkels, waaronder drie in Slovenië. Hier komen later dit jaar ook winkels in België bij.
De Nederlandse Sander van der Laan - die er sinds 1 november de ceo is - stelt nogmaals dat het stijgen van de omzet en de winst in economisch lastige tijden laat zien hoe sterk het omnichannelmodel van Douglas is.
Reacties 0